tid och plats

Vecka 29 - 30, tisdag till söndag.

Norrmjölegården ligger ca två mil söder om Umeå. Det är en mysig gammal gård med många roliga läger bakom sej. Vi har gott om aktivitetsmöjligheter. Det finns en beachvolleyplan och ytor där man kan spela fotboll eller brännboll. Gården ligger även nära havet och stränderna Skaten, Norrmjöle havsbad och Bettnesand. Vill du veta mer om hur det ser ut kan du gå in på www.korskyrkanumea.se.

vem får åka och vad är kostnaden?

Ålder
Alla som fyller 14 år 2024, upp till 18 år kan delta i bibelskolan. (Född år -10 till -06)

Kostnad
Tidig anmälan (fram till 27 maj): 2900kr, vid anmälan av flera syskon så är priset för syskon nr 2: 2400kr, syskon nr 3: 1900kr
Senare anmälan (fr.o.m. 28 maj): 3200kr

Priset inkluderar
Allt! Mat, logi och undervisning.

Det finns även möjlighet att handla godis, glass och annat gott i lägerkiosken, men detta ingår INTE i lägeravgiften.

Sista anmälningsdag
Sista anmälningsdag är 7 juni, men passa på att anmäla dig tidigt så får du ett billigare pris.

Och du?
Vi tycker det är superviktigt att just DU åker på TB. Skulle du ha svårt med att få ihop avgiften kan du prata med din församling och höra om du kan få hjälp. Har du frågor eller funderingar får du gärna kontakta oss på tonarsbibelskolannorrmjole@gmail.com

Observera
Avbokningsavgiften efter 28 juni av annan orsak än sjukdom är 500kr.

Vid anmälan lovar du att följa de regler och riktlinjer som finns för lägret.

Anmälan öppnar 3 mars 2024 kl:18.

vad kommer att hända?

Under 3 pass/dag får du möjlighet att fördjupa dej i Bibeln med hjälp av bra och inspirerande undervisning.
Undervisningen kommer att vara uppdelad i 2st klasser, med en som är mer grundläggande och en som är mer fördjupande, vissa lektioner kommer dock att vara gemensamma för alla. Vi kommer at dela in klasserna beroende på om man har varit med förut och ålder.

Du får möjlighet till härlig gemenskap, fantastiska gudsmöten, underbar lovsång och innerlig tillbedjan. Dessutom kommer du lära känna vänner för livet, äta god mat, sova gott (men kanske för lite), spela beachvolley, chilla i solen, bada och umgås med dina nya vänner, tokiga ledare och Gud!

Norrmjölegården ligger nära havet och därmed tre stränder; Skaten, Norrmjöle havsbad och Bettnesand. Med andra ord - se till att packa ner badkläderna!

På söndagarna har vi gudstjänster som är öppna för utomstående:

• Första söndagen anordnar deltagarna en missionsmarknad i anslutning till gudstjänsten, där olika tjänster kommer erbjudas för en liten peng som oavkortat går till missionen. Bjud in vänner och familj till marknaden och gudstjänsten som börjar kl. 18.00.

• Avslutningssöndagen har vi gudstjänst kl 11.00.

En dag ser ut ungefär så här:

08.00 Väckning

08.15 Frukost

09.00 Morgonbön

09.30 Personlig andakt

10.00 – 12.20 Lektioner med raster

12.30 Lunch

13.30 Gemensam fritid + egen fritid

17.00 Smågruppssamling

18.00 Middag

19.30 Kvällssamling

21.30 Kvällsfika

23.00 Tystnad

samarbetspartners

• Undervisningen drivs som en kort kurs under Mellansels folkhögskola.

• Ansvariga för TB är Staben som består av medlemmar från de olika representerade församlingarna. Huvudansvarig är Korskyrkan Umeå