Tonårsbibelskolan

flahult

Tonårsbibelskolan vill vara en plats dit ungdomar kan komma och få uppleva att det är fullkomligt okej att vara sig själv. Gemenskapen mellan ledare och tonåringar är viktig för oss liksom att de äldre får visa vägen för de yngre. Vi vill träna deltagarna såväl praktiskt som teoretiskt i ämnen som berör det kristna livet och läran. På tonårsbibelskolan lägger vi stor vikt vid att styrkan och glädjen finns i att växa i gemenskap med varandra.

Frizon2018_Lovsang-4_BeatriceAndersson.jpg

om Flahult

Detta läger är ett två veckors läger med Sveriges längsta historia som tonårsbibelskola. Vi håller till på Flahults ungdomsgård som är en mysig lägergård som ligger utanför Hillerstorp i närheten av sjön Flaten. När du gått ditt första år kan du sedan komma tillbaka och gå ditt andra och tredje år. Fokus ligger på att på olika sätt tränas i att följa Jesus idag. Framför allt genom gemenskapen med varandra. På förmiddagarna är det undervisning och på eftermiddagen är det tid för bad, bollsporter, tävlingar eller bara skönt häng. Kvällen fylls med fortsatt gemenskap i lovsång och bön på kvällsmötet och senare kring bordet vid nattmackan.

Jesus säger i Bergspredikan att vi ska vara jordens salt och ljus. Salt ger smak och bevarar mat från att bli dåligt. Ljus hjälper oss att se klart och visar vägen framför. Vi som vill älska och följa Jesus är kallade att vara människor som står upp för Jesus, det som är gott och sant och bevara det i en tid som ibland känns rätt rutten. Vi får också vara ljus för andra i en mörk värld och genom vår tro och våra gärningar visa på Jesus. Detta vill vi på Tonårsbibelskolan Flahult göra tillsammans med Gud och tillsammans med varandra.
Välkommen med, hoppas vi ses i sommar!

Praktisk Info

tid och plats

Start Söndag 30 juni 2024.

Avslutning Söndag 14 juli 2024.
Vi avslutar lägret med en gemensam Gudstjänst då anhöriga är varmt välkomna att haka på! Efter samlingen serveras det lunch till deltagarna. Då får även anhöriga ta del av den serverade maten.

Flahults ungdomsgård är en mysig lägergård som ligger utanför Hillerstorp i närheten av sjön Flaten. Gården ägs av Kristen Samverkan Småland Blekinge och används regelbundet av församlingar och läger. Tonårsbibelskolan har återkommit till Flahult sedan starten på 50-talet!

vem får åka och vad är kostnaden?

Ålder
Lägret är för dig som är född -10 eller tidigare. Du som ska gå Tonårsbibelskolan första gången ansöker till årskurs 1, du som varit med tidigare skickar ansökan till åk 2 respektive åk 3.

Kostnad
För dig som väljer att vara medlem i KSSG-Ung pris 4400 kr
För dig som inte väljer att vara medlem i KSSB-Ung pris 4800 kr

Syskonrabatt 1500 kr.

Priset inkluderar
Allt! Mat, logi, mötesresor och undervisning. (Godis i kiosken och frivilliga gåvor till missionsinsamling ingår såklart inte.)

Ansökan
De tidigare deltagarna, alltså de som söker till årskurs 2 och 3, har alltid förtur till platserna. Ansökan sker löpande, så långt platserna räcker. I nuläget finns det platser kvar till sommaren!

Lägerfond
Ibland har familjer svårt att betala lägeravgifter. Behöver du ekonomiskt stöd kan du kontakta församlingen du tillhör och be om stöd. Församlingen kan då söka bidrag ur KSSB-Ungs lägerfond.

Information
Under våren dyker mer info och pepp upp på lägrets instagram-konto @tonarsbibelskolanflahult ! Den mest nödvändiga infon finns dock här på hemsidan och via infomail innan lägerstart.

vad kommer att hända?

En dag ser ut ungefär såhär:

Väckning kl 8
Frukost
Morgonbön, personlig andakt, smågruppssamling
Lektion 1 + 2
Lunch
Lektion 3 + 4
Fritid - frukt, bad, kiosk, aktiviteter
Kvällsmat
Kvällssamling
Kvällsfika
Nattning på rummen kl 22.30 och tyst kl 23.30

På helgen mitt lägret har vi en öppen kvällssamling för besökare på fredagen, och under helgen åker vi även på mötesresor till församlingar i området!

Tonårsbibelskolan Flahult arrangeras av KSSB-UNG (Kristen Samverkan Småland Blekinge - UNG) och samarbetar med flera lokala församlingar.

Såhär hanterar vi dina personuppgifter

Ansökan tb 2024

Välkommen att ansöka till Tonårsbibelskolan Flahult. Ansökan sker löpande så långt platserna räcker. I nuläget finns det platser kvar inför sommaren.

Tveka inte på att höra av dig:

• Mail: tonarsbibelskolanflahult@gmail.com

Frizon17_stämning-1_beatriceandersson.jpg