välkommen till tonårsbibelskolan,

Ansökan öppnar 1 februari kl 15:00

tid och plats

vecka 28 - 29 sommaren 2024.

Götabro Kursgård ,
Götabro Kursgård
692 93 Kumla

Läs mer om gården på gotabro.se

vem får åka och vad är kostnaden?

Ålder
Alla som fyller 14 år 2024, upp till 18 år, kan delta i bibelskolan.

Kostnad
Tidig anmälan (fram till 31 maj) : 3450 kr
Senare anmälan (fr.o.m 1 juni) : 3750 kr

Vi tycker att det är viktigt och värdefullt att DU går på TB. Om ert ekonomiska läge begränsar tonåringens möjlighet att delta så rekommenderar vi att prata med den församling du tillhör eller brukar besöka. Många gånger har församlingar möjlighet att ge ekonomiskt bidrag.

Priset inkluderar
Mat, logi, aktiviteter och undervisning (ej kiosken)

Ansökan datum
Ansökan till TB sommaren 2024 öppnar 1 februari kl 15:00. Sista anmälningsdag är 19 juni.
Det finns 70 platser och de brukar gå åt så vi i rekommenderar att du anmäler dig tidigt - då får du också ett billigare pris!

Tre årskurser
Tonårsbibelskolan på Götabro har tre årskurser. Många går alla tre år. I ansökningsformuläret fyller du i vilken årskurs du vill gå i. Grundupplägget är att 10or och 09or går ettan, 08or går tvåan, 07or går trean. Är du fundersam på hur det funkar? Hör av dig till oss om nedanstående information inte svarar på dina frågor.

Observera
Avbokningsavgiften efter 1 juli av annan orsak än sjukdom är 500kr.

För allas trevnad lovar du vid ansökan att följa de regler och riktlinjer som finns för TB.

vad kommer att hända?

Det kommer bli dagar fyllda av undervisning, gemenskap och mycket tid att för att möta Gud. Vi kommer bland annat läsa bibeln, sjunga lovsång, prova nya sätt att uttrycka vår tro och utmanas i vårt lärjungaskap. Under TB får du också möjlighet att lära känna vänner för livet. Vi kommer att äta god mat, ha många samtal, chilla i solen, spela såpabandy, åka på badresor och mycket annat trevligt!

En vanlig TB-dag börjar med frukost och samling. Sedan hålls lektioner uppdelat i de olika årskurserna fram till lunch. På eftermiddagen är det fritid med kiosk och frivilliga aktiviteter. Innan middagen är det dags för Kreativ lektion med alla årskurser tillsammans, det kan till exempel vara bönepromenad eller körsång. Efter middagen har vi alltid kvällssamling tillsammans. Dagen avslutas med kvällsmacka och härligt häng.

Det finns ingen sjö vid Götabro Kursgård men vi brukar åka på 1-2 badresor till närliggande sjö. Däremot blir det aktiviteter med vatten på gården - ta med dig badkläder!

Avslutningssöndagen den 21/7 har vi gudstjänst kl 11.00 dit alla vänner, familj och bekanta är välkomna!

En dag ser ut ungefär så här:

08.00 Väckning

08.15 Frukost

09.00 Morgonsamling

09.30 Personlig andakt

10.00 - 12.20 Lektioner med fikarast

12.30 Lunch

13.30 Fritid + aktivitet

16.00 Kreativ lektion

17:30 Middag

19.00 Kvällssamling

21.00 Kvällsfika

22.30 Läggdags

23.00 Tystnad

samarbetspartners

• Vi samarbetar med studieförbundet Bilda och rapporterar våra små gruppsamlingar och delad fritid som studiecirklar.

• Tonårsbibelskolan på Götabro drivs av Örebro Folkhögskola